неделя, 6 ноември 2016 г.

Ръцете на творецът ....


Ръцете създават и извайват красотата и ценноста на станът,нали приятели ?
Един млад художник от София Ioan Baraban ,при посещението си у дома,ме впечатли с желанието си да снима само РЪЦЕТЕ ми на станът !?
Спомних си и го споделих :
- Някога в "Техникума по Художествени Занаяти" в София, когато ни даваха да рисуваме по свободна тема , а и в междучасията - винаги рисувах РЪЦЕ и БАЛЕРИНИ в различни пози...
Другарката ( така на времето през 60сете години се обръщахме към учителите си ) и така ...другарката Мишлякова се учудваше на рисунките ми :
- Ренета , ти все като Микеланджело Буонароти и Едгар Дега....Докога ще рисуваш техните теми и композиции... с тия ръце и балерини!?
- Това ми харесва и ме радва , другарко Мишлякова ..... Може да рисувам по цял ден ръцете .....
Много харесвах да разлиствам и да разглеждам албумите на мама с репродукциите на гениалните художници и в детайли картините на Микеланжело от Сикстинската Капела на "Сътворението" , също неговите титанични скулптори "Пиета" , "Давид" и т. н.
Обожавах нежността и изяществото на Дега, с неговите чудни и изящни балерини и немеех очарована и влюбена в ефирността им !
От тогава 1965 - 1972 години минаха повече от 50 години , понякога така на шега пак си рисувам ръце ......и балерини понякога , но дойде времето на Хоризонталният Стан, продължавайки Пътят на занаята "Тъкачество" , след кончината на съпругът ми Божидар .....
Сега преди 10 дни Ioan Baraban сподели, че темата с ръцете го интересува и предвижда бъдеща композиция само с изрисувани ръце ! Успех млади приятелю!
Този момент от срещата ни у дома с тримата художници от София, връщайки ме към отминалите времена, ме развълнува и реших да потърся в албумите си - именно това "Ръцете на творецът"...
Моите снимките не са много добри ,като качество , но непременно ще РАЗПОЗНАЕТЕ хубавите снимки на Йсан, сред другите ми ......
  .


































Няма коментари:

Публикуване на коментар